Whatsapp: 06 - 40 70 91 78

Guide to: Healthier Life.

Guide to: Healthier Life.

We willen allemaal dat ene perfecte lichaam, zonder iets te doen. Helaas zijn we niet allemaal geboren met lange dunne benen, of ouders met veel geld maar natuurlijk willen we wel een gezond leven hebben.

We willen allemaal dat ene perfecte lichaam, zonder iets te doen. Helaas zijn we niet allemaal geboren met lange dunne benen, of ouders met veel geld maar natuurlijk willen we wel een gezond leven hebben. Maar hoe kan je er nou voor zorgen dat je niet ongezond gaat leven maar ook niet uitgehongerd raakt… Daarom hebben wij deze guide opgesteld!


Plan de compagne:

Hoe ga je het aanpakken? Waarom wil je gezonder leven? Wil je afvallen of wil je gewoon wat meer energie? Welke drastische veranderingen moet je in je leven gaan maken? Ga je je mentaliteit ook veranderen?

Allemaal vragen die je jezelf moet gaan stellen voordat je begint aan je nieuwe lifestyle. Voordat je je in het leven vol fitgirls en avocado smoothies gaat gooien, weet waar je aan toe bent en wat de grootste drempels gaan zijn voor jezelf. Zodra je alles op een rijtje hebt zit het goed.


Gooi weg de (slechte) gewoontes:

Het enigste wat in de meeste gevallen iemand tegenhoud zijn zijn/haar gewoontes. Je wilt toch weer dat blikje cola of dat stukje cake. Daarom: schrijf al je slechte gewoontes op, en schrijf daar achter wat je kan veranderen. Bijvoorbeeld minder frisdrank, meer water. Of minder auto, meer lopen. Minder zoet, meer gezond etcetera.

Meestal zitten de gewoontes tussen je oren, dus zodra je die drempels hebt overwonnen ben je al op de helft.


Water, water en nog meer water:

60% van ons lichaam bestaat uit water, dus waarom zouden we het niet drinken? Doordat je veel vocht verliest, moet je het ook bijvullen. Maar waarom dan met water? Nou..Water is goed voor alles eigenlijk; het verwijderen van afvalstoffen uit je lichaam, voor je huid en voor je hart nieren en eigenlijk alle andere organen. En dit zijn nog maar een paar redenen van de tientallen die er zijn.

Ook vult water de maag, waardoor je minder snel honger krijgt. Dit kan helpen met gewichtsverlies.

Sleeping Beauty:

Het lijkt allemaal zo normaal, water drinken en veel slaap maar dat is eigenlijk niet zo. Veel mensen hebben maar 6-7 uur slaap per dag, terwijl je eigenlijk 7-9 uur slaap zou moeten hebben. Probeer dus een uur voor dat je gaat slapen je telefoon weg te leggen en even gewoon te ‘chillen’. Dit helpt slaap te ‘kweken’ en daardoor val je sneller in slaap.

En wist je dat als je moe bent, je sneller geneigd bent om te eten? Met name junkfood is de boosdoener. Ook krijg je sneller een oudere en doffere huid als je te weinig slaapt. Dus pak die paar uurtjes slaap, ipv die paar rimpels.

(Feitje: je verbrandt 0,9 Kilocalorieën per kilo/per uur als je slaapt. Dus weeg je 70 kilo, verbrand je 63 kilocalorieën.)


Fruit and vegetables for days:

Een vitamine bom, dus een dikke boost aan energie geeft het. De ‘echte’ vitamines zijn toch beter dan die uit het potje, dus gooi het potje weg. Ruil het in voor een paar appels of bananen voor veel energie. Ook is fruit goed voor je huid; Mango, Papaja en Avocado doen het goed.

Ook zijn groeten rijk aan vitamines en energie, zeker de groenen groenten. Boontjes, broccoli, sla en spinazie (zoals Popeye al liet zien).

Kies als je voor fruit/groenten ook eens voor fel gekleurde, die zitten vol anti-oxidanten wat betekent dat je lichaam beter word gezuiverd.


Sporty sports:

Helaas gaat alleen goed eten niet helpen om af te vallen. Om jezelf zo gezond mogelijk te houden zul je (helaas…) ook moeten gaan sportten.

Maak een sportschema. Zoek op internette effectieve en leuke work-outs en zoek uit waar jij je op wil focussen op je lichaam. Wil je overal wat kwijt, of wil je billen zoals Nicki. Zoek minimaal 2 vaste dagen waarop je gaat sportten, en hoe lang je dat wilt doen. Het beste is om 1 tot 2 uur te sporten, zodat je genoeg doet maar niet te ver gaat.

Motivatie-tip: zoek een leuke sport-outfit. Als je een mooie outfit aan hebt, voel je je ook lekkere en is het sportten niet zo erg! Fashionmania heeft een leuke collectie van joggingbroeken, vesten shirts etc. En misschien kom je nog wel een leuke jongen tegen die jouw outfit ook leuk vind

Bijvoorbeeld: 


 

Ook is dit leuke setje verkrijgbaar in een grijze variant!

Shoppen?

Sixth June Crop Top Wit

Joggingbroek Grijs

Jogging Top Blauw

Joggingbroek Blauw

Ik hoop dat ik jullie wat heb kunnen helpen and remember; “Always focus on your health, not on your weight!”.

XOXO,

Zoe

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden